جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سفارش ساخت تابلو برق

۴ بازديد

اثرات پارامترهای فرآیند بر فرآیند هیدرولیز PJF

 جدول 1 رتبه بندی فردی پارامترهای فرآیند را نشان می دهد که بر متغیر پاسخ (GNIRR) بر اساس مقادیر Δ و نسبت SN تأثیر می گذارد، که در آن فاکتور مربوط به حداکثر مقدار Δ رتبه بندی شده است. علاوه بر این، از تجزیه و تحلیل واریانس (جدول S1) برای فرآیند هیدرولیز جوت، می توان مشاهده کرد که دمای هیدرولیز (φTNIRR) و بارگذاری پیش ساز مو (φNIRRMo) از نظر آماری متغیرهای فرآیند در سطح اطمینان 95٪ (p-value <0.05) بودند. بنابراین، از جدول 1، می توان نتیجه گرفت که L0 از φNIRRMo (1.0 درصد وزنی)، L0 از φMoC (5 درصد وزنی)، L1 از φTNIRR (80 درجه سانتی گراد)، و L-1 از φtNIRR (10 دقیقه) مقادیر فرآیند بهینه که حداکثر بازده گلوکز را ارائه می دهد.

اثرات متقابل پارامترهای فرآیند بر هیدرولیز PJFبرهمکنش پارامتریک برای فرآیند هیدرولیز PJF در شکل 1 نشان داده شده است. برهمکنش بین بارگذاری مو و غلظت کاتالیزور (باقیمانده دو پارامتر در سطح بهینه) نشان داد که افزایش بارگذاری پیش ماده مو منجر به بازده گلوکز بالاتر (GNIRR) می شود [شکل 1A ] در تمام سطوح غلظت کاتالیزور، که به وضوح نشان می دهد که کاتالیزور GFER آغشته به Mo-Cu آماده شده، تبدیل PJF را بسیار مطلوب می کند. روند مشابهی برای تمام مقادیر غلظت کاتالیست مشاهده شد. از شکل 1(B) می توان نتیجه گرفت که فرآیند هیدرولیز طبیعت گرماگیر دارد زیرا دمای هیدرولیز به طور یکنواخت GNIRR را افزایش می دهد. از سوی دیگر، زمان هیدرولیز به دلیل تخریب گلوکز در زمان هیدرولیز بالاتر، اثر آنتاگونیستی بر GNIRR دارد. شکل 1E. اثر پارامتری فردی بر روی GNIRR در اطلاعات پشتیبانی ارائه شده است (شکل S1).

 نمودارهای برهمکنش برای پارامترهای فرآیند هیدرولیز PJF: (الف) غلظت کاتالیزور در مقابل بارگذاری مو. (ب) دمای هیدرولیز در مقابل بارگذاری مو. (C) زمان هیدرولیز در مقابل بارگذاری مو. (د) دمای هیدرولیز در مقابل غلظت کاتالیزور. (E) زمان هیدرولیز در مقابل غلظت کاتالیزور. و (F) زمان هیدرولیز در مقابل دمای هیدرولیز.
مشخصه کاتالیست
تجزیه و تحلیل حرارتیالگوهای ترموگراویمتری (TGA) (شکل 2) پودر MWPCB، GFER، CCu-Mo1.0، و NCu-Mo1.0 پایداری حرارتی و تجزیه نمونه ها را در حرارت دادن در محدوده دما از 30 تا 500 درجه سانتیگراد نشان می دهد. ترموگرام TGA MWPCB و GFER کاهش وزن عمده (35٪) را در 280-450 درجه سانتیگراد نشان می دهد که به تخریب رزین اپوکسی نسبت داده می شود. علاوه بر این، تجزیه حرارتی GFER در مقایسه با پودر MWPCB به دلیل درمان شیمیایی (نشان داده شده در طیف‌سنجی FTIR) سریع‌تر بود.

از سوی دیگر، کاهش وزن نسبتاً کمتری در NCu-Mo1.0 و CCu-Mo1.0 به دلیل پلیمریزاسیون یونی رزین اپوکسی رخ داد. علاوه بر این، نمودار TGA NCu-Mo1.0 کاهش وزن 2 درصد وزنی را در دمای 220-250 درجه سانتیگراد نشان می دهد که مربوط به تجزیه پیش ساز، یعنی بیس (استیلاستوناتو) دیاکسومولیبدن (VI) (دمای تجزیه 228) است. -229 درجه سانتیگراد)، که منجر به آزادسازی اکسیدهای کربن، استون، متان و ایزوبوتن می شود. (34) نکته قابل توجه، NCu-Mo1.0 پایداری حرارتی بهتری را در مقایسه با CCu-Mo1.0 نشان می‌دهد، که نشان‌دهنده فعال‌سازی حرارتی بهتر NIRR نسبت به عملیات هیدروترمال معمولی در آماده‌سازی کاتالیست است. بنابراین، 240 درجه سانتیگراد به عنوان دمای کلسیناسیون برای تهیه کاتالیزور Cu-Mo با پشتیبانی از GFER برای جلوگیری از تخریب رزین اپوکسی انتخاب شد. قابل توجه است، از آنجایی که دمای هیدرولیز به طور قابل ملاحظه ای کمتر از دمای کلسینه (60-80 درجه سانتیگراد) بود، تجزیه حرارتی کاتالیزورهای توسعه یافته در طول فرآیند هیدرولیز بعید است.

 همچنین برای خدمات برق صنعتی میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید.
https://mokhtari-elect.ir/
https://www.mcecleanenergy.org/
https://elcb.net/


 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.